Huis aankopen

De aankoop van uw droomhuis!

U kunt als toekomstige koper twee opdrachten plaatsen:

1. Een opdracht tot aankoop op maat.

  • U heeft zelf een woning gevonden die u wilt aankopen en of u bent reeds in onderhandeling en u wilt worden bijgestaan door een professional.
  • Het beoordelen van de specifieke woning op staat van onderhoud, buurt en omgeving, waarde, courantheid, en mogelijke punten van aandacht.
  • Voorwaarden achteraf, als intrekkingskosten, kennen wij niet.
  • U betaalt courtage, een all-in tarief van 1.000 Euro, wanneer wij uw huis aankopen.

2. Een volledige opdracht tot aankoop.

  • Wij plaatsen uw zoekwens zonder kosten, volledig en vrijblijvend in ons systeem. 
  • Wij hebben een goed netwerk, lokale kennis ook van wat vrij gaat komen voor verkoop en brengen woningen onder de aandacht die niet op Funda staan.
  • Wij gaan mee, samen met u, naar de door u geselecteerde woningen voor een bezichtiging.
  • Het beoordelen van deze woningen op staat van onderhoud, buurt en omgeving, waarde, courantheid, en mogelijke punten van aandacht.
  • Voorwaarden achteraf, als intrekkingskosten, kennen wij niet.
  • U betaalt courtage, een all-in tarief van 1,25 procent (met een maximum van 5.000 Euro), wanneer wij uw huis aankopen. 

U bent nu verzekerd van een volledig en snel aanbod per mail, afgestemd op de zaken die u belangrijk vindt aan een woning.

Tijdens het volledige aankoopproces staan wij u bij en nemen wij het voortouw (in goed overleg met u), van het bespreken van het aanbod van woningen, het bezichtigingen van de woningen, tot en met de overdracht bij de notaris.

Zakelijk én persoonlijk zijn wij uw makelaar en treden altijd op voor één partij. Mocht uw makelaar overigens door onvoorziene omstandigheden verhinderd zijn, dan behartigt een ervaren collega makelaar direct uw belangen. Wij hebben een goed netwerk in de regio Amstelveen en Amsterdam, bestaande uit verkoopmakelaars, projectontwikkelaars en woningbouwverenigingen.

De aankoop in stappen

woonwensen

Op basis van een gesprek met elkaar bespreken wij uw woonwensen, brengen deze in kaart en voeren deze in op ons e-mail systeem die de woningen goed en snel genereert. 

aanbod

Wij vernemen van u, welke woningen u interessant vindt, om te gaan bezichtigen. Vervolgens maken wij meteen een afspraak met de verkopend makelaar, om met u deze woningen te gaan bezichtigen. 

bezichtigingen

Vanzelfsprekend gaan wij met u mee naar de bezichtigingen van de geselecteerde woning, ook op verzoek begin avond en of op zaterdag. Uw makelaar is uitstekend op de hoogte van alle buurten, woningen, en bijzonderheden. Wij benoemen de sterke kanten én de zwakke kanten van de betreffende woning, de bouwkundige staat, en de aandachtspunten van de buurt. Na een bezichtiging, bespreken wij met elkaar het een en ander en of bellen wij elkaar, op een tijdstip dat het u goed uitkomt.

onderhandelen

Wanneer u een bieding wilt doen, schriftelijk en of mondeling, op “uw” huis overleggen wij dat meteen goed met elkaar en zullen wij vervolgens namens u een (verstandig) bod uitbrengen. Graag willen wij met u een woning aankopen, maar wij houden u wel met beide benen op de grond, en hebben een zakelijke en marktconforme benadering van zaken. Wij voeren, in nauw overleg met u, schriftelijk de onderhandelingen met de verkoper over; de koopprijs en de overige voorwaarden als, moment van levering, voorbehoud financiering, bouwkundige keuring, roerende zaken, etc.

overdracht

Wanneer overeenstemming is bereikt met de verkoper, zorgen wij vervolgens voor een “goede en secure” overdracht bij de notaris. Wij controleren alle stukken, kijken of de notariële akten correct zijn opgesteld, en houden tezamen met de notaris in de gaten of de verkoper haar verplichtingen goed en tijdig voldoet; zoals bijvoorbeeld het deugdelijk nakomen van de levering van het gekochte, de staat van onderhoud, de datum van levering. 

U ontvangt een kleine attentie van ons kantoor. Vervolgens kunt u het glas heffen op uw nieuwe huis én een mooie toekomst!

Neem vrijblijvend contact met ons op.